niedziela, 6 stycznia 2013

(Moje) sposoby na dobry humor

Zapewne każdy z nas uwielbia ten stan, kiedy jest w świetnym humorze. Nic go nie złości i ma ochotę tańczyć ze szczęścia. Ja staram się ciągle utrzymać taki pogodny nastrój. Nawet jeśli w szkole mi nie pójdzie, wiem, że to negatywne myślenie odbije się na moim życiu. Mam więc kilka sposobów, dzięki którym wraca dobry humor i pogoda ducha.

Pierwszym z nich jest spisanie na kartce papieru tego, za co dziękujemy. Mogą to być największe błahostki, takie jak zdążenie na poranny autobus, czy znalezienie grosika na ulicy. Ważne, aby mieć za co dziękować i przez to wprawić się w dobry nastrój. Kiedy już zaczniemy, niezauważymy kiedy zapełni się cała kartka. Gwarantuję!

Drugim sposobem może być odpalenie na odtwarzaczu kilku ulubionych piosenek i pomruczenie ich sobie pod nosem. Ja zawsze, gdy mam ciężki dzień, puszczam z telefonu jakiś utwór i śpiewam go pod prysznicem. Skutek? Gdy wychodzę z kabiny zapominam o wszystkich troskach i w śpiewającym nastroju kładę się do łóżka. Natomiast rano budzę się wypoczęty i doskonale się czuję.

Trzecim i chyba ostatnim moim sposobem na poprawe samopoczucia jest wyobrażenie siebie w roli, w jakiej najbardziej chcielibyśmy być. Zazwyczaj wygląda to tak, że siadam w fotelu i oddaje się marzeniom, w którym leżę na plaży w Ibizie i zajadam truskawki, słuchając fal, które rozbijają się o brzeg. Wystarczy kilka minut, a zmiana nastroju jest naprawdę zaskakująca.

Nawet pisząc ten post czuję, jak wypełniam się pozytywną energią, a świadomość, że moje rady mogą podnieść kogoś na duchu, dodatkowo mnie nakręca :)

2 komentarze:

  1. Sposób nr 2 - muzyka - to idealne lekarstwo na smutki i gorsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up and also the rest of the website is very good.


    Review my page reverse phone lookup

    OdpowiedzUsuń